Суб'єкти фінансової діяльності
проводять операції не тільки в межах своєї країни. На основі міжнародного
поділу праці одержують розвиток обмін товарами та послугами між різними
країнами, обіг капіталами, кредитними ресурсами, трансфертними платежами та ін.
Таке співробітництво супроводжується проведенням фінансових операцій між
суб'єктами різних держав. До них, зокрема, відносяться: фінансування послуг,
проведення інвестиційної діяльності, здійснення переводів, обмінів та торгівлі
валютними цінностями, організація емісії і розміщення фінансових інструментів
на міжнародних фінансових ринках, використання іноземних кредитів та ін.
Міжнародна
ліквідність країни – це її здатність
виконувати свої міжнародні зобов'язання, з питань погашення боргів. Для
забезпечення ліквідності держава повинна мати достатні ресурси для виплати
зовнішньої заборгованості в визначені періоди. При цьому така виплата повинна
здійснюватися платіжними засобами, що задовольняють кредиторів. Як правило, до них
відносяться міжнародні платіжні засоби. Це ВКВ, СПЗ та Євро.
Важлива роль в розвитку національної
економіки належить іноземним інвестиціям. Залучення коштів іноземних інвесторів
сприяє активізації внутрішнього інвестиційного процесу, впровадженню нових
технологій, використанню передового зарубіжного досвіду, розвитку малого і
середнього бізнесу, нарощування інвестиційного потенціалу територій та ін. В
період переходу до ринкової економіки іноземне інвестування використовується
для розвитку базових галузей (ракетно-космічна, літакобудівна, суднобудівна,
інформаційна, біотехнологічна), АПК та інших галузей.
Управління розвитком державних фінансів
здійснює фінансовий апарат. Державний
фінансовий апарат - це сукупність державних органів управління,
що здійснюють управління державними фінансами. До його складу входять органи
державного управління на всіх рівнях, які вирішують питання мобілізації, розподілу
та використання державних фінансових ресурсів. Кожен зсуб'єктів
державного управління виконує визначені завдання, використовуючи певні способи
і інструменти. А в сукупності всі суб'єкти зобов'язані забезпечити досягнення
стабільного, поступального розвитку всієї фінансової системи в цілому.
Важлива роль в фінансовому розвитку
належить фінансовій політиці. В загальному визначені фінансова політикизводиться до мобілізації і
використанні фінансів з метою вирішення поставлених задач. Фінансова політика
проводиться на різних рівнях: держави, підприємств і установ, об'єднань, домогосподарств,
міжнародних утворень та ін. На кожному рівні мобілізація і використання
фінансових ресурсів направлена на досягнення певних цілей.
Важлива роль в розвитку державних
фінансів належить бюджетній політиці. Бюджетна
політикаохоплює операції з формування, розподілу і використання
коштів державного бюджету з метою досягнення певних результатів. Бюджетна політика
проводиться на різних рівнях: загальнодержавному, республіканському і
місцевому. На кожному з рівнів проведення бюджетної політики має певні
особливості. Разом з тим бюджетна політика на рівні окремого бюджету тісно
пов'язана з іншими бюджетами. Першочергове значення в розвитку бюджетної
політики в країни належить проведенню бюджетної політики на макроекономічному
(загально державному) рівні.
Громадяни можуть проводити різноманітні
фінансові операції з комерційними банками, їх можна поділити на три групи: депозитні, кредитні і інші операції.
Депозитні
операції зводяться до передачі майна у розпорядження комерційного банку
на певний строк ізобов'язанням повернення його на умовах, узгоджених
договором. Кредити передбачають одержання громадянами коштів від банку на
умовах позики. Інші операції включають передачу цінностей
(грошових коштів, цінних паперів, нерухомості, обладнання і т.д.) комерційному
банку в довірче управління, купівлю-продаж іноземної валюти, цінних паперів,
управління і обслуговування поточних рахунків, використання кредитних карток та
ін.
Визначення ціни продажу об'єкту,
належного до приватизації має важливе значення. Ціни продажу, з одного боку є
фактором, який визначає надходження коштів від приватизації. З іншого боку, це
основа формування попиту на об'єкти приватизації, які пропонуються до продажу.
Визначення ціни об'єктів приватизації здійснюється на таких засадах:експертної оцінки
вартості активів, застосування заходів реструктуризації заборгованості
підприємства перед Державним бюджетом та Пенсійним фондом України, врахування
співвідношення між попитом та пропозицією в ході використання конкурентних
способів приватизації.
Фінанси громадян - один із
важливих елементів фінансової системи. Формування і використання фінансових
ресурсів громадян безпосередньо пов'язані з розвитком інших елементів
фінансової системи: державних фінансів, фінансів підприємств і установ,
розвитком банківської системи, страхування та інше. Фінанси громадян відіграють
в такій системі провідну роль, оскільки розвиток системи в цілому багато в чому
підпорядкований забезпеченню інтересів громадян, їх груп і об'єднань. В
економічній теорії з метою відображення діяльності окремих громадян та їх груп
використовується термін "домогосподарство".