Структура банківського капіталу не є сталою за
якісним складом і змінюється протягом року залежно від багатьох факторів,
зокрема від якості активів, використання прибутку, політики банку щодо
забезпечення приросту капітальної бази тощо.
Бюджетний
дефіцит – це фінансове явище,
що необов’язково відноситься до розряду надзвичайних подій. В сучасному світі
немає держави, яка в ті чи інші періоди своєї історії не зіткнулася б з
бюджетним дефіцитом. Однак якість самого дефіциту може бути різною:
Бюджетний
дефіцит виникає в результаті незбалансованості економіки, зниження доходів і
ліквідувати дефіцит бюджету, якщо не будуть вжиті дійові заходи щодо різкого
зростання видатків, викликаних безгосподарністю. Ринкова економіка не може
стабілізації економіки й вирівнювання видатків з доходами, а це потребує жорсткого
режиму економії коштів, який повинні провадити всі владні і управлінські
структури.
Дефіцит
державного бюджету - явище в економіці не нове. Повною мірою бюджетний дефіцит
є наслідком дискреційної бюджетно-податкової політики, адже уряд не може точно
визначити розмір майбутніх бюджетних надходжень і необхідних витрат. Він лише
затверджує загальні положення, що регулюють податкові ставки, форми та обсяги
трансфертних виплат, а також визначає пріоритети в структурі державних
замовлень і закупівель.
Розподіліперерозподілваловоговнутрішньогопродукту супроводжуються складним процесом
формування фінансових ресурсів, їх розміщеннямівикористанням.Останнєзумовлюєтьсярізноманітністю економічних
зв'язків у суспільстві, багатогранністю фінансових відносин та їх специфікою. Обслуговування
різноманітних видів діяльності (виробництво, торгівля, невиробнича сфера тощо),
що відбуваються у процесі суспільного відтворення накладає свій відбиток на фінансові
відносини. Зберігаючи свої основні риси як розподільної категорії, фінанси відображають
особливості того характеру діяльності, в якому вони функціонують. У результаті діяльності
суб'єктів фінансової системи виникають різні форми фінансових відносин, відповідно
зумовлюючи зміст їхньої фінансової роботи. Це пов'язано з утворенням різноманітних
фінансових підрозділів або сфер і ланок єдиної фінансової системи держави. Кожна така сфера
і ланка виконує
свою особливу роль у формуванні і використанні фінансових ресурсів. Всі фінансові
підрозділи у формі сфер і ланок групуються за характером відповідних
економічних відносин, урегульованих фінансово-правовими нормами, створюють єдину
фінансову систему. Фінансова система характеризується внутрішньою структурою і організаційною будовою.
Внутрішня структура фінансової системи являє собою сукупність відокремлених, зле
взаємопов'язаних сфер і ланок, кожна з яких відображає специфічні форми та
методи формування і використання фінансових ресурсів.
Термін
"фінанси" з'явився у XIIIстолітті.
Він походить від середньовічного латинського терміна "financia",
що означає обов'язкову сплату грошей. Ця сплата пов'язувалася з передачею
частини доходу громадянина в розпорядження монарха, короля або іншого правителя
на його утримання та на інші витрати державного змісту. Так тривало майже до
початку XVIIIстоліття.
Під фінансами розуміли державне публічне господарство або господарство
будь-якого державного утворення нижчого рівня, як-от: земство, міська община
тощо.
Управління фінансами з боку
державних органів влади відіграє важливу роль в забезпеченні соціально-економічного
розвитку країни. З використанням фінансових важелів здійснюється управління грошовими
потоками, що забезпечують реалізацію державних соціальних програм, розвитку
підприємницької діяльності, залучення і використання інвестиційних ресурсів,
обсягів кредитування економіки, надходження та відтік капіталів за межі країни
та ін. В сучасних умовах основною метою проведення таких операцій є
забезпечення стабільною, поступального, соціального і економічного розетку
держави. Заходи фінансового регулювання проводяться на різних рівнях: загальнодержавному,
республіканському та місцевому. Координація їх проведення у напряму досягнення
визначених цілей - це також одна із важливих задач управління державними
фінансами.
Державна фінансова політика проводиться
шляхом використання певних способів. Кожний з них здійснюється з метою досягнення
певних результатів і з використанням відповідних методів. Для забезпечення
проведення ефективної фінансової політики доцільно розробити певну їх систему.
При цьому вони повинні бути тісно пов'язаними між собою і доповнювати один
одного. В економічній теорії така система, як правило зводяться до поняття фінансовий механізм. Це
сукупність форм і методів формування і використання фінансових ресурсів з метою
вирішення поставлених задач.
Важлива роль в проведенні фінансової
політики належить розробці та реалізації фінансових планів. Вони приймаються на
різних рівнях: загальнодержавному, республіканському, місцевому, підприємствами
і установами та іншими суб'єктами фінансової діяльності. За допомогою
фінансових планів здійснюється прогнозування фінансового розвитку об'єкта.
Прийняті та затверджені плани розглядаються як керівний документ, що є основою
проведення фінансового планування об'єкту. Особлива роль в проведені державної
фінансової політики належить загальнодержавним планам.