Четвер, 02.05.2024, 16:00
Вітаю Вас Гість | RSS

Все для студента… Вчись на відмінно!!!

Реклама
Наше опитування
Матеріали з яких дисциплін Ви хотіли б бачити:
Всього відповідей: 103
Статистика
Seo анализ сайта
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Доповіді » Фінанси [ Додати матеріал ]

Характеристика державних фінансових планів
28.05.2012, 14:53

Важлива роль в проведенні фінансової політики належить розробці та реалізації фінансових планів. Вони приймаються на різних рівнях: загальнодержавному, республіканському, місцевому, підприємствами і установами та іншими суб'єктами фінансової діяльності. За допомогою фінансових планів здійснюється прогнозування фінансового розвитку об'єкта. Прийняті та затверджені плани розглядаються як керівний документ, що є основою проведення фінансового планування об'єкту. Особлива роль в проведені державної фінансової політики належить загальнодержавним планам.

Фінансовий план - це обов'язкове завдання з формування, розподілу та використання фінансових ресурсів, прийняте на визначений період з метою забезпечення діяльності суб’єкта. В фінансовому клані містяться завдання з визначення обсягів і джерел доходів, напрями їх розподілу, структури витрат, обсягів і джерел інвестиційної політики, формування та використання резервних фондів та ін. Фінансовий план розробляється у формі балансу доходів і втрат і має декілька розділів: надходження коштів і структура доходів; виграти і відрахування фінансових ресурсів, фінансові результати (сальдо доходів і витрат).

До фінансових планів, що виконуються на загальнодержавному рівні відносяться:

- зведений бюджет держави;

- державний бюджет;

- баланс фінансових ресурсів і витрат держави;

- бюджети державних цільових фондів;

- баланс грошових доходів і витрат населення;

- інші плани.

Докладніше зупинімося на балансі фінансових ресурсів і витрат держави, порядку його розробки та використання. Баланс фінансових ресурсів і витрат держави - це план надходження фінансових ресурсів і їх використання в усіх секторах економіки країни. В ньому відображається система показників про джерела утворення, обсяги, напрями розподілу, перерозподілу та використання фінансових ресурсів держави. Він складається з метою розробки прогнозів економічного та соціального розвитку, що є основою розробки багатьох державних планів і програм. До них, зокрема, відносяться: державний бюджет, баланс грошових доходів і видатків населення, платіжний баланс країни та ін.

Баланс фінансових ресурсів і витрат складається не тільки на загальнодержавному, а і регіональному рівні. Для прикладу розглянемо структуру балансу фінансових ресурсів і витрат Херсонської області. В першому розділі балансу відображаються фінансові ресурси, створені в області та надходження коштів до області від інших суб'єктів. Зокрема, сюди включаються доходи бюджетів області, фінансові ресурси господарських структур, кошти централізованих і децентралізованих державних цільових фондів, кредитні ресурси комерційних банків, а також кошти, що залучаються на умовах позики. Другий розділ балансу відображає витрати, що здійснюються річними суб'єктами фінансової діяльності: місцевими бюджетами, Державним бюджетом, суб'єктами підприємництва, державними цільовими фондами та ін.

Структура балансу фінансових ресурсів і витрат регіону включає такі розділи:

1. Доходи

1.1. Прибуток.

1.2. Податки,    збори,    обов'язкові    вирахування    юридичних    і фізичних осіб до Державного бюджету і державних цільових фондів.

1.3. Амортизаційні відрахування.

1.4. Довгострокові вклади населення.

1.5. Іноземні кредити та надходження.

1.6. Надходження коштів з Державного бюджету.

1.7. Інші доходи.

 Баланс.

2. Витрати

2.1. Витрати   на   розвиток  економіки   (капітальні   вкладення   за рахунок всіх джерел фінансування).

2.2. Державні дотації та виплати різниці в цінах.

2.3. Витрати на соціальні гарантії населенню.

2.4. Витрати на соціально-культурні заходи.

2.5. Пенсії та надання допомоги.

2.6. Витрати на управління.

2.7. Витрати за рахунок державних цільових фондів.

2.8. Витрати господарських структур на соціальні заходи.

2.9. Інші виграти господарських структур.

2.10. Інші витрати бюджету.

2.11. Передача коштів до Державного бюджету.

Баланс.

До витрат на розвиток економіки відносяться капітальні вкладення, що здійснюються за рахунок всіх джерел фінансування. Такі витрати, зокрема, включають капітальні вкладення суб’єктів господарювання, видатки розвитку бюджету області, Державного бюджету, державних цільових фондів; капітальні вкладення господарських структур, довгострокові витрати, що здійснюються за рахунок банківських кредитів. Державні дотації та виплати різниці в цінах - це асигнування з місцевого бюджету на виплату різниці в цінах на газ, тверде паливо (при реалізації їх населенню), житлово-експлуатаційним організаціям та комунальному господарству, суспільному транспорту, шкільним їдальням, медичним установам та ін.

Витрати на соціальні гарантії населенню включають фінансування місцевого бюджету) виплат допомоги на дітей віком до 16 років; громадянам з мінімальними доходами, житлових субсидій (з оплати електроенергії, газу, твердого палива та житлово-комунальних послуг), переселенцям, одиноким матерям, інвалідам, ветеранам та ін. Виділення коштів з місцевого бюджету на утримання дитячих дошкільних заходів, шкіл, витрати на розвиток культури, підготовку та перепідготовку кадрів, охорону здоров'я, фізкультуру та ін.  -  це витрати на соціально-культурні заходи.

Пенсії та допомога включають витрати, що фінансуються з Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування, а також з місцевих бюджетів. Допомога виплачується пенсіонерам, тимчасово непрацездатним та іншим категоріям населення. До витрат господарських структур на соціальні заходи відносяться витрати на матеріальне заохочення, поліпшення житлових умов працівників, на організацію відпочинку і лікування. Такі втрати фінансуються за рахунок прибутку підприємств і установ. Інші витрати господарських структур - це витрати на створення резервних фондів, на благодійні заходи та ін. До інших витрат бюджету відноситься фінансування цивільної оборони, створення резервних фондів, охорону навколишнього середовища, передача коштів до бюджетів нижчих рівнів та ін.

Таким чином, показники балансу фінансових ресурсів  і витрат області охоплюють всі фінансові ресурси, які формуються, розподіляються, перерозподіляються і використовуються на території регіону протягом визначеного періоду. Загальна сума надходжень повинна дорівнювати загальній сумі витрат. При цьому, частина доходів, одержаних в регіоні перераховується за його межі: податки і відрахування до Державного бюджету, до державних цільових фондів та ін. З другою боку, певна сума надходжень забезпечується перерахуванням з джерел за межами області: з Державного бюджету, кредитних ресурсів з інших регіонів і надходжень від іноземних держав та ін.

Баланс фінансових ресурсів і витрат області є основою для розробки програм соціально-економічного розвитку регіону, підготовки та прийняття місцевих бюджет, цільових програм та інших заходів регіонального значення. Сам по собі баланс виступає як фінансовий план. Разом з тим, він не є безпосереднім обов'язковим завданням місцевим органам влади. Але оскільки на його основі формуються більш імперативні фінансові плани, баланс відіграє важливу роль в проведені фінансової політики в регіонах і в країні в цілому.

 

Категорія: Фінанси | Додав: dima-kruglyak
Переглядів: 2304 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Погода
Курс валют
Закладки
Реклама
Пошук
3D облако тегов

home-nauka.ucoz.ua © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz