Об'єктом
плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває
у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Платниками є
власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі, у тому
числі орендарі.
1) заповідники, національні природні парки,
заказники, ботанічні сади тощо;
2) вітчизняні дослідні господарства
науково-дослідних установ і навчальних закладів;
3) органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, органи прокуратури, бюджетні установи, спеціалізовані санаторії
України, громадські організації інвалідів України;
Метою
введення цього податку в Україні було поповнення доходів місцевих бюджетів за
рахунок оподаткування таких доходів фізичних осіб, які, як правило не
оподатковуються іншими видами податків, оскільки податковим органам важко
проконтролювати їх отримання. Платниками податку на промисел є виключно фізичні
особи, незалежно від громадянства та постійного місцепроживання, які не
зареєстровані як суб’єкти підприємництва і здійснюють несистематичний, не більш
як 4 рази протягом календарного року, продаж виробленої, переробленої та
купленої продукції, речей, товарів.
Платниками
податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів
є юридичні і фізичні особи, які мають зареєстровані в Україні власні
транспортні засоби, які є об'єктами оподаткування.
Перелік місцевих податків і зборів, які мають право
встановлювати місцеві органи влади, приведено на ст. Але вони мають неоднакове
бюджетне значення. Найбільшу частку від загальної суми місцевих податків і
зборів становлять надходження від комунального податку( біля 40%) та ринкового
збору (біля 38%), приблизно 7 % - від збору за видачу дозволу на розміщення
об’єктів торгівлі, біля 6% - від готельного збору. Надходження по інших
місцевих податках і зборах не перевищує 9%. Тому розглянемо порядок стягнення лише
найбільш вагомих з бюджетної точки зору податків і зборів.
З року
в рік склад і структура неподаткових доходів значно змінюється. Досить велику
питому вагу в деякі роки займали надходження від повернення бюджетних позичок (
до 46%). Надання позичок суб’єктам підприємницької діяльності за рахунок
бюджету є свідченням нерозвинутості фінансово-кредитної системи України,
оскільки надання кредитів не є функцією бюджету.
Збір на
пенсійне страхування включає в себе кілька видів платежів, які нараховуються як
на фонд оплати труда для найманих працівників, так і на доходи, що підлягають
оподаткуванню прибутковим податком для фізичних осіб, що одержують доходи не за
наймом, крім того оподатковуються операції по продажу валюти, ювелірних
виробів, легкових автомобілів, нерухомого майна, тютюнових виробів та послуг
мобільного зв’язку. Оскільки перелік платників є досить широким, а об’єкти
оподаткування і ставки - диференційованими, розглянемо порядок обчислення
зборів по різних операціях і платниках (рис.9).