Збір за
геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюджету,
справляється з надрокористувачів незалежно від форми власності, які видобувають
корисні копалини на раніше розвіданих родовищах, а також на розташованих у
межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської)
економічної зони родовищах з попередньо оціненими запасами, які за згодою
заінтересованих надрокористувачів передані їм для промислового освоєння. Збір
за виконані геологорозвідувальні роботи в повному обсязі зараховується до
державного бюджету і спрямовується на розвиток мінерально-сировинної бази.
Збір за
геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюджету,
справляється з надрокористувачів незалежно від форми власності, які видобувають
корисні копалини на раніше розвіданих родовищах, а також на розташованих у
межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської)
економічної зони родовищах з попередньо оціненими запасами, які за згодою
заінтересованих надрокористувачів передані їм для промислового освоєння. Збір
за виконані геологорозвідувальні роботи в повному обсязі зараховується до
державного бюджету і спрямовується на розвиток мінерально-сировинної бази.
Відповідно
до Закону України '' Про Державний бюджет України на 1999 рік '' була
запроваджена сплата до Державного бюджету України плати за транспортування
нафти, природного газу та аміаку трубопровідним транспортом територією України.
Платниками
платежів за користування надрами для видобування корисних копалин є усі
суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, які
здійснюють видобування корисних копалин, включаючи підприємства з іноземними
інвестиціями.
Єдиний
збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України був
введений в Україні в 2000 році. Єдиний збір встановлюється щодо транспортних
засобів вітчизняних та іноземних власників, які перетинають державний кордон
України, і справляється за здійснення у пунктах пропуску через державний кордон
України митного, санітарного, ветеринарного, фітосанітарного, радіологічного та
екологічного контролю вантажів і транспортних засобів; за проїзд транспортних
засобів автомобільними дорогами України та за проїзд автомобільних транспортних
засобів з перевищенням встановлених розмірів загальної маси, осьових
навантажень та (або) габаритних параметрів.
Збір на
розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства був введений в Україні в 1999
році. Платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є
суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та
підпорядкування, які реалізують у оптово-роздрібній торговельній мережі
алкогольні напої та пиво.
Земля є
одним з найстаріших в історії об’єктом оподаткування. І хоч зараз плата за
землю не має суттєвого бюджетного значення, існування цього податку зумовлено
цілим рядом чинників. З фіскальної точки зору надходження від плати за землю
мають стабільний характер, від цього податку майже неможливо ухилитись,
оскільки неможливо сховати земельну ділянку. Крім того, вона як об’єкт
оподаткування піддається чіткому обліку. З соціальної точки зору плата за землю
виступає досить справедливою формою оподаткування, оскільки більше податку
сплачує той, хто має більшу кількість землі і кращої якості. З точки зору
економічної ефективності вона також має деякі переваги : з одного боку -
стимулює ефективне використання землі, а з другого боку, при встановленні
диференційованих ставок з залежності від регіону може сприяти більш
рівномірному розміщенню продуктивних сил на території країни.