Податковим
агентом платника податку при оподаткуванні сум, отриманих на відрядження або
під звіт, не повернутих таким платником податку протягом встановленого є особа,
що надала такі суми.
Як вже
було зазначено вище, оподаткуванню в Україні підлягають лише доходи
нерезидентів, з джерелом їх походження з України за ставкою, яка вдвічі більше
за основну. В законі чітко визначений перелік таких доходів, наприклад,
проценти, дивіденди, роялті, доходи від здачі майна в оренду, заробітна плата,
отримана на території України чи від резидентів тощо.
По
вказаних доходах використовуються різні ставки оподаткування, в залежності від
виду успадкованого майна, від резидента чи нерезидента успадковане майно та від
родинних зв’язків між суб’єктами цих відносин.
Якщо
платник податку втрачає належний йому на правах власності застрахований об'єкт
майна, то такий платник податку при отриманні суми страхового відшкодування
зобов'язаний витратити її на відновлення такого майна чи придбання нового
майна, аналогічного втраченому, на його заміну.
Слід
звернути увагу на порядок оподаткування доходів громадян від здійснення
підприємницької діяльності, оскільки він регламентується не новим законом, а
положеннями старого декрету щодо прибуткового податку з громадян.
З метою
реалізації державної політики з питань розвитку та підтримки малого
підприємництва, ефективного використання його можливостей у розвитку
національної економіки з 1 січня 1999 року Указом Президента було запроваджено
спрощену систему оподаткування, обліку та звітності для суб'єктів малого
підприємництва (єдиний податок).
Платежі
за ресурси, які стягуються в Україні включають кілька видів. Стягнення цих
платежів обумовлюється тим, що природні ресурси є власністю держави, і за їх
використання вона стягує плату, основне призначення якої - покрити видатки на
відтворення, ефективне використання цих ресурсів тощо. Як і податки, стягнення
плати за ресурси має обов’язковий характер. Але, на відміну від податкових
методів формування доходів, плата за ресурси передбачає еквівалентність.
Суттєвого бюджетного значення ці платежі не відіграють.
Основним
призначенням збору за спеціальне використання лісових ресурсів та користування
земельними ділянками лісового фонду (лісового доходу) є мобілізація коштів для
відтворення лісового фонду, поліпшення його якісного складу, забезпечення правильної
експлуатації лісів.
Плата
за воду в Україні стягується за використання поверхневих та підземних вод, за
користування водами для потреб енергетики та водного транспорту. Так, збір за
спеціальне використання водних ресурсів справляється за використання води з водних
об'єктів, що забрана із застосуванням споруд або технічних пристроїв та
скидання в них зворотних вод. Збір за користування водами для потреб
гідроенергетики справляється за користування водою, що пропускається через
турбіни гідроелектростанцій для вироблення електроенергії, а для підприємств
водного транспорту - за користування водою під час експлуатації водних шляхів
вантажними самохідними, несамохідними та пасажирськими суднами.