Акцизний
податок – це непрямий податок
на окремі види товарів, який включається до ціни таких товарів. Цей податок
повинен виконувати своє головне завдання – оподаткування реалізації
надприбуткових або шкідливих груп товарів, причому розподіл на групи дозволить
спростити систему нарахування. Крім того виділення цих груп є відображенням
традицій, що склалися на світовому ринку та сприятиме інтеграції в нього
України.
Збір до
Державного соціального фонду об'єднує відрахування в державні позабюджетні
фонди: Пенсійний фонд, Фонд соціального страхування, Фонд обов'язкового
соціального страхування на випадок безробіття. Замість трьох відрахувань
вводиться один збір, який сплачується за єдиними правилами та у єдині терміни.
Платниками
Державного мита визначатимуться фізичні та юридичні особи. Мито справляється за
вчинення дій в інтересах осіб на території України та за видачу документів, що
мають юридичне значення, уповноваженими на те органами та особами.
Цей
збір в основному виконує регулюючу функцію – взагалі його введення направлено
на забезпечення захисту Державної символіки України та попередження зловживань
з її використанням. Сплата цього податку не буде залежати від фінансових
можливостей виробників продукції та інших суб'єктів господарювання.
Цей
збір виконує відразу дві функції: регулювання здійснення надто прибуткових
видів діяльності та забезпечення функціонування органів, які виконують контроль
за цими видами діяльності. Виходячи з того, що певні види діяльності є небезпечними
або створюють несприятливі умови для оточуючого середовища, існує об'єктивна
необхідність проведення постійного контролю за здійсненням цих видів діяльності
та додержанням ліцензійних вимог в інтересах суспільства.
Ефективність
застосування податку на нерухомість засвідчує світовий досвід. Нерухоме майно
являється зручним об'єктом для оподаткування та контролю за ним навіть в
умовах, які склалися в теперішній час в Україні, адже існують вимоги щодо
документального затвердження права власності на таке майно.
Цей
податок являється традиційним податком, який стягується з осіб, що мають у
своїй власності транспортні засоби. Застосування податку є цілком справедливим,
тому що при цьому оподатковуються суб'єкти, які мають можливість придбати
транспортний засіб. Цей податок виконує відшкодувальну роль, адже покриває
збитки, які наносять транспортні засоби оточуючому середовищу в результаті їх
використання, і в той же час цей податок забезпечує утримання дорожнього
господарства в державі.
Суб'єкти
господарювання, рекламуючи свої товари та послуги, певним чином нав'язують їх
споживачам та спонукають до придбання саме цих товарів та послуг. Держава
повинна виконувати функцію контролю захисту прав споживачів, забезпечувати надання
правдивої інформації під час здійснення реклами та підтримувати добросовісну
конкуренцію і додержання антимонопольного законодавства. Таким чином
надходження від податку з реклами компенсують державі витрати на забезпечення
діяльності органів, за якими закріплені наведені вище контрольні функції.
Запровадження
готельного податку на місцевому рівні є обґрунтованим, тому що його
застосування в курортних місцевостях та місцях зосередження туристичного
бізнесу дозволяє відшкодовувати витрати місцевих органів на підтримання комунального
господарства такої місцевості.
Введення
цього податку носить аналогічний готельному податку відшкодувальний характер.
Місцевості, які віднесені до курортних зон та піддаються сезонним напливам
туристів та відвідувачів, потребують додаткового фінансування комунального господарства.
Цей податок також сприятиме розвитку та підтримці курортних зон і туристичної
галузі в Україні.