Податок на нерухомість
Ефективність
застосування податку на нерухомість засвідчує світовий досвід. Нерухоме майно
являється зручним об'єктом для оподаткування та контролю за ним навіть в
умовах, які склалися в теперішній час в Україні, адже існують вимоги щодо
документального затвердження права власності на таке майно.
Платниками
податку на нерухомість будуть названі фізичні та юридичні особи:
1) власники земельних ділянок, а також
землекористувачі, крім орендарів;
2) власники будівель та споруд, крім будівель і
споруд, переданих у фінансовий лізинг;
3) орендарі нерухомого майна, переданого у
фінансовий лізинг.
Об'єктами
оподаткування є земельні ділянки, будівлі та споруди.
Необхідно
встановити диференційовані ставки податку на нерухомість від 0, 5 відсотка до 1
відсотка вартості об'єкту оподаткування в залежності від місця розташування
нерухомості і того, як вона використовується. Крім цього передбачається
визначення мінімальної вартості нерухомості, яка не буде об'єктом оподаткування
податком на нерухомість.
Стосовно
оподаткування землі виникають труднощі із його здійсненням, адже в Україні не
існує ефективної системи оцінки вартості земельних ділянок і не завжди можливе
її точне визначення. Тому передбачається запровадження одного з двох варіантів
встановлення механізму оподаткування земельних ділянок. Перший з варіантів
передбачає диференційований підхід до визначення бази податку – вартості землі
в залежності від розташування земельної ділянки. Другий – справляння податку в
фіксованому розмірі в тих місцях, де неможливо чітко визначитись з вартістю
землі.
|