Відповідно
до Закону України '' Про Державний бюджет України на 1999 рік '' була
запроваджена сплата до Державного бюджету України плати за транспортування
нафти, природного газу та аміаку трубопровідним транспортом територією України.
Єдиний
збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України був
введений в Україні в 2000 році. Єдиний збір встановлюється щодо транспортних
засобів вітчизняних та іноземних власників, які перетинають державний кордон
України, і справляється за здійснення у пунктах пропуску через державний кордон
України митного, санітарного, ветеринарного, фітосанітарного, радіологічного та
екологічного контролю вантажів і транспортних засобів; за проїзд транспортних
засобів автомобільними дорогами України та за проїзд автомобільних транспортних
засобів з перевищенням встановлених розмірів загальної маси, осьових
навантажень та (або) габаритних параметрів.
Збір на
розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства був введений в Україні в 1999
році. Платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є
суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та
підпорядкування, які реалізують у оптово-роздрібній торговельній мережі
алкогольні напої та пиво.
Земля є
одним з найстаріших в історії об’єктом оподаткування. І хоч зараз плата за
землю не має суттєвого бюджетного значення, існування цього податку зумовлено
цілим рядом чинників. З фіскальної точки зору надходження від плати за землю
мають стабільний характер, від цього податку майже неможливо ухилитись,
оскільки неможливо сховати земельну ділянку. Крім того, вона як об’єкт
оподаткування піддається чіткому обліку. З соціальної точки зору плата за землю
виступає досить справедливою формою оподаткування, оскільки більше податку
сплачує той, хто має більшу кількість землі і кращої якості. З точки зору
економічної ефективності вона також має деякі переваги : з одного боку -
стимулює ефективне використання землі, а з другого боку, при встановленні
диференційованих ставок з залежності від регіону може сприяти більш
рівномірному розміщенню продуктивних сил на території країни.
Об'єктом
плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває
у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Платниками є
власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі, у тому
числі орендарі.
1) заповідники, національні природні парки,
заказники, ботанічні сади тощо;
2) вітчизняні дослідні господарства
науково-дослідних установ і навчальних закладів;
3) органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, органи прокуратури, бюджетні установи, спеціалізовані санаторії
України, громадські організації інвалідів України;
Метою
введення цього податку в Україні було поповнення доходів місцевих бюджетів за
рахунок оподаткування таких доходів фізичних осіб, які, як правило не
оподатковуються іншими видами податків, оскільки податковим органам важко
проконтролювати їх отримання. Платниками податку на промисел є виключно фізичні
особи, незалежно від громадянства та постійного місцепроживання, які не
зареєстровані як суб’єкти підприємництва і здійснюють несистематичний, не більш
як 4 рази протягом календарного року, продаж виробленої, переробленої та
купленої продукції, речей, товарів.