Проведення
реформи податкової системи України відповідає загальносвітовому напрямку
розвитку систем оподаткування, носить економічний характер та створює умови для
виховування дисципліни сплати податків як у фізичних осіб, так і у підприємств.
У процесі переходу економіки України на
ринкові умови господарювання постає складна проблема вдосконалення відносин між
державою та платниками податків. Це пояснюється тим, що сутність, мета
підприємництва, а також економічна основа суспільства перейшли на інший рівень.
Податки повинні слугувати не тільки джерелом отримання доходів бюджету, а й
виступати найважливішим інструментом податкового регулювання економіки. Крім
того, на сьогоднішній день зростає відповідальність за соціально-економічні
наслідки прийнятих управлінських рішень у сфері оподаткування.
Класифікація
податків дає можливість більш повно висвітлити сутність та функції податків,
показати їх роль у податковій політиці держави, напрям і характер впливу на
соціально-економічну сферу. Податки класифікують за кількома ознаками.
Податки — це встановлені вищим органом законодавчої влади
обов'язкові платежі, які сплачують фізичні та юридичні особи до бюджету у
розмірах і у терміни, передбачених законодавством.
Податок на додану вартість (ПДВ)
є загальнодержавним, непрямим податком на споживну вартість, що збирається з
кожного акту продажу, починаючи з виробничого та розподільчого циклів і
закінчуючи продажем споживачеві.