Шлях до
ринку для товару починається з розробки та впровадження нової ідеї. Ось чому
інноваційна політика є основою товарної політики.
Інноваційна політика - це процес пошуку ідеї та створення нового товару з урахуванням потреб
споживачів, вихід нового товару на ринок, спостереження за його поведінкою на
ринку.
Під новим товаром у маркетингу розуміють
п'ять типів товарів:
1. Принципово новий товар,
який задовольняє ті потреби споживачів, які раніше не задовольнялись (ЕОМ,
факсимільний, мобільний зв'язок і телевізор, пізніше — відеомагнітофон).
2. Товар принципової
новизни порівняно з наявними товарами-аналогами, які задовольняли аналогічні
потреби раніше (транзисторна апаратура щодо лампової; парова турбіна щодо
парової машини; лазерні звуковідтворювальні диски щодо платівок; відеокамера
щодо кінокамери тощо).
3. Оновлені товари із
вдосконаленими характеристиками (відеомагнітофони із цифровою, системою запису,
фотоапарати з автоматичною системою визначення відстані та витримки та ін.).
4. Товар, що є новим для
конкретного ринку (не так багато часу минуло відтоді, коли відеомагнітофон був
новинкою для вітчизняного ринку, а біотелевізор є таким і зараз).
5. Товар нової сфери
використання (добре відомий "скотч" спеціального побутового
призначення застосовується для очищення верхнього одягу від пуху та
порошинок),
Інноваційний
маркетинг насамперед стосується товарів нових щодо тих, що є на ринку, а також
принципово нових.
Потреби — це єдиний орієнтир у визначенні будь-якого з інструментів маркетингу —
ціни, каналу розподілу, методів просування, але насамперед у визначенні
характеристик нового товару. Очевидно, пошук ідей нового товару слід починати
саме у напрямі як найповнішого задоволення цих потреб.
|