Взявши
на себе зобов’язання відносно певного проекту, фірма повинна регулярно і
систематично оцінювати припущення та інші фактори, з урахуванням яких
приймалося рішення, а також контролювати прогрес у розвитку проекту на всіх
стадіях його реалізації. Коли зміни у припущеннях і запланованих грошових потоках є істотними, керівництво повинно прийняти
рішення відносно того, які з них необхідно внести до певного
інвестиційного проекту або у сам процес прийняття рішень.
Контроль
на стадії реалізації проекту.
Затвердження
запиту на фінансування на стадії прийняття рішення зумовлює лише загальну суму
і графік капітальних витрат, але реальний контроль за витратами починається з
розміщення замовлень. Останнє включає:
- точне визначення вимог на основі графіків постачання та
монтажу, строків виконання і випробувань;
-
встановлення переліку постачальників з метою визначення
цін;
- вибір найкращих цінових пропозицій.
Більшість
проектів при сітьовому плануванні потребує визначення критичного шляху у графіках доставки і монтажу. Цей шлях
характеризується як найдовший по сітці. Рис. 3.4 наочно це демонструє. На практиці визначення критичного
шляху є досить часто дещо складнішою процедурою. Контроль здійснюється за
допомогою аналізу витрат за бухгалтерськими записами. Звіт про реалізацію
звичайно включає: суму реальних витрат; суму, яка повинна бути витрачена на
звітну дату; перевищення витрат над запланованими; недовитрату коштів порівняно
з плановими показниками; оцінку суми коштів, яка необхідна для завершення
проекту. Для фірм вважається прийнятним допущення перевитрат по проекту до
10 % і лише після перевищення цієї цифри робиться запит щодо виділення
додаткових коштів. За статистикою, 81 % фірм схильні до перегляду
проектів, якщо витрати перевищують планові на 10 і більше відсотків.
|